Søg i denne blog

onsdag den 30. marts 2016

Kan jeg blive din nye koordinator for sociale medier?


At blogge om blogging er noget, som flere forskellige bloggere allerede har gjort. Jeg vil nu på min måde forsøge at gøre dem kunsten efter. Blogs er, hvis du spørger mig en del af de sociale medier, hvor vi alle i større eller mindre grad interagerer med vores netværk hver dag. Jeg har en stor interesse inden for sociale medier, og jeg ville elske at benytte de kompetencer, jeg har erhvervet mig inden for sociale medier i forbindelse med et studiejob. Lyder det interessant?

Din virksomhed bruger sikkert allerede sociale medier såsom Facebook, Instagram og måske snapchat som en del af jeres marketing og branding, men har I overvejet blogging? Har I i din virksomhed haft følgende spørgsmål oppe at vende: "Hvad gør vi egentlig med bloggere for at få dem til at skrive om vores produkt?"

Ved din virksomhed heller ikke, hvordan I bruger sponserede indlæg bedst muligt som en del af jeres nuværende marketing? Skyder I med spredehagl, når det kommer til at få bloggere til at skrive lige præcis om jeres produkter? Har sponserede indlæg den effekt, I havde forventet?

Hvorfor er blogmediet så interessant?
Hvorfor er blogging overhovedet vigtigt for din virksomhed at benytte jer af? Jo, ser I, så er blogging et medie, der har været i stor fremdrift de seneste år, og bloggere er med til at skabe trends. Inden for de sidste par år er sponsorerede indlæg også blevet en del af blogmediet, da virksomheder har set en mulighed for at kunne bruge denne trend som en del af deres marketing. Virksomheder kan dog have begrænset kendskab til blogmediet, bloggere og bloggernes læsere.

Kunne I tænke jer at bruge blogmediet som en mere integreret del af jeres marketing og branding-strategi? Så er jeg den rette for jer. Jeg søger nemlig et studiejob, hvor jeg kan få lov til at udvikle mine kompetencer inden for brugen af sociale medier.

Men hvad kan jeg, som kan gavne jeres virksomhed? Jeg har en BA i Interkulturel Markedskommunikation fra CBS, også læser jeg pt. på andet semester på cand.merc.kom, og det er igennem mit kommunikationsstudie, at jeg har erfaret, at sociale medier spiller en større og større rolle i forhold til virksomheders branding, image og interaktioner med kunder på både godt og ondt.

Derudover har jeg stort kendskab til sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn, og så er jeg både blogger og en hyppig bloglæser. Jeg har blogget på min madblog www.food-baaby.blogspot.dk siden 2013, og i august 2015 startede jeg min anden blog www.eksiljydensbekendelser.blogspot.dk, hvor jeg allerede nu har oplevet at skabe dialog og diskussion om relevante samfundsemner i mit netværk, der ellers ikke tidligere ville have fundet sted. Jeg forsøger på denne blog at udfordre egne såvel som andres holdninger til f.eks. kvindelige ledere, sundhed og studieliv.

Kunne jeg være en løsning på din virksomheds udfordringer på sociale medier? Eller kender du nogle, der godt kunne bruge en studentermedhjælper, så del endelig mit opslag med dem!

Kontakt mig endelig hvis du fandt mit lidt anderledes job-opslag interessant enten via en privat besked på Facebook, LinkedIn, eller via en af mine blogs :)

Med venlig hilsen 
Cecilie Tjørnelund Mattesen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar