Søg i denne blog

lørdag den 2. april 2016

Noget om at gøre ting alene #2

Hvordan dokumentere man, at man har tilbragt tid i eget selskab? Det blev lidt af en udfordring - men jeg har forsøgt at gøre det på bedste vis. 


Jeg ville egentlig bare gå en tur, efter jeg havde kysset min kæreste farvel. Her er min skygge på vejen somewhere på Islands Brygge. Der var ingen andre end bare mig :) 
Efter ca. en times gå tur på Amager og Islands Brygge besluttede jeg mig for at sætte kursen mod Indre by. Til den bydel hvor mit københavnske eventyr startede tilbage i februar 2012.


Jeg fik en ustyrligt lyst til kaffe, så jeg svingede forbi en kaffebar nær Rådhuspladsen.  
Uhm. Cafe Latte med vanilje kan virkelig anbefales ;)

Jeg sad bare lige der helt for mig selv. Der sad flere ligesom jeg alene på cafeen, så jeg blendede helt fint ind. Jeg havde hverken fået medbragt min computer eller min tegneblok, da det var en impulsiv beslutning at tage ud at drikke kaffe med mig selv. 

De første ti minutter sad jeg bare og nød stemningen og min cafe latte uden musik i ørerne. Mine tanker fløj derud af, og pludselig fik jeg en trang til at lytte til mine yndlingssange. Blandt andet blev det til "Seven Years" med Lukas Graham, "Daughters" med John Mayer og "All that you need to Know" med Thomas Buttenschøn. 

Alt sammen rolig musik der fik mig i godt humør og fik mit stressniveau helt i bund. Ovenpå en travl uge trængte jeg til at koble af, og det har jeg i den grad gjort de sidste par timer.


Efter jeg var færdig med min cafe latte, fortsatte jeg gåturen i det fantastiske vejr. Ind mod indre by. Et hurtigt smut forbi et supermarked også gik turen hjemad igen. 

Men hva så, var det virkelig så stor en udfordring at tage på cafe selv, som jeg havde troet? 

Nej, og jeg er sikker på, at det er noget, jeg kommer til at dyrke fremover. Jeg kommer helt sikkert til at skrive mange blogindlæg på cafeer fremfor på mit rodede kollegieværelse ;) 

Ingen kiggede skævt til mig på cafeen, selvom jeg var uden selskab. Tværtimod. I næste weekend hvis ryggen holder til det, venter endnu en udfordring. Den foregår oppe i højden i dejligt selskab, mere end det kan jeg ikke sige nu.

Om det er vejret, foråret eller noget helt tredje ved jeg ikke, men overskuddet er igen tilbage for fuld skrue. Om det skyldes øget grøntsagsindtag, jerntilskud, afslapning eller dejligt selskab de seneste dage ved jeg ikke. Men uanset hvad har det virket. 

Jeg vil klart anbefale andre at tage på cafe i eget selskab, da det giver tid til refleksion. Det er helt vildt dejligt og nærmest terapeutisk kun at skulle forholde sig til sit selskab blot for en lille time eller to. Efter sådan en cafetur kan jeg klare alle de udfordringer, som verden byder mig. Men nu nok om mig. 

Jeg er nysgerrig kære læsere, hvad giver dig overskud i en travl hverdag? Kommenter gerne her på bloggen. Ha en dejlig weekend <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar